Scooter-Tuning

Masz problem ze swoim motorem ?? Pytaj śmiało napewno pomożemy


#1 2010-08-25 11:43:59

 Shash

Moderator

Zarejestrowany: 2010-08-08
Posty: 7
Punktów :   

[Tutorial]Wszystko na temat tuningu Skutera

Każdemu z Was po jakimś czasie i tak znudzą się osiągi seryjnego "kibla". Jest na to rada. Postaram się wam opisać najodpowiedniejszą drogę do zrobienia ze swojego skutera prawdziwą rakietę.
1. Pierwszą częścią jaką powinniśmy zmienić jest wariator. Odpowiada on za przeniesienie mocy z wału na pasek napędowy. Mimo, że jest na naszym polskim rynku wiele różnych wariatorów radze zwrócić uwagę na te które rzeczywiście coś dadzą a nie tylko mają sportową nazwę. W
Wariatory godne polecenia:
-Polini Speed Control (bardzo dobry 9 rolkowy wariator moim zdaniem najlepszy i najwięcej daje)
-Hebo Next Generation/Multivar Malossi (moim zdaniem te dwa wariatory powinny być na jednym miejscu. Oby dwa są w podobnej cenie. Jednak dużo użytkowników skarży się na trudną regulację Hebo, jednak sam miałem i nie odczułem takowych problemów. Malossi ma za to bardziej uniwersalny rozmiar rolek)
2. Gdy mamy już w swoim "maleństwie" sportowy wariator powinniśmy pomyśleć o tłumiku. Jest wiele sportowych tłumików. Niektóre są przystosowane do seryjnej 50ccm, inne do seryjnej 50ccm i sportowej 70ccm a jeszcze inne typowo pod 70ccm. Wybierając z tych trzech kategorii tłumik powinniśmy się zastanowić czy mamy zamiar zmieniać cylinder, czy też zostanie na zawsze seryjny.
Lista tłumików do seryjnego skutera:
-Tecnigas Next-r
-Tecnigas TEC
-Leovince ZX
-Leovince TT
Tłumiki do 50ccm jak i 70ccm czyli dla niezdecydowanych co do zmiany cylindra:
-Laser X-Pro (idealnie wspolpracuje z cylindrem malossi sport 70ccm)
-Yasuni Z
Tłumiki typowo pod 70ccm:
-Yasuni R (jeden z najlepszych tlumików do 70ccm)
-Bidalot Racing
-Tecnigas RS II
-Polini For Race
Nie są to wszystkie tłumiki lecz te najbardziej znane i cieszące się dobra opinia.
3. Kolejnym stopniem tuningu jest gaźnik. Do klasy sport stosujemy gaźniki 17.5mm lub 19mm.
17.5- Gaźnik uniwersalny. Można na nim jeździć i na 50 i 70ccm. Spalanie nie wzrośnie dużo ale za to możemy się cieszyć większą dynamiką skuter i wycisnąć wszystko z seryjnego cylindra. Jest to także tzw. podstawa do dobrego sporta 70ccm. Mimo ze jest dużo gaźników 17.5 ja polecam te:
-dellorto 17.5mm
-motoforce 17.5mm
-arrache 17.5mm
Inne podroby typu tec który jest kopią dellorto na starcie odradzam, ponieważ są wykonane ze słabszych materiałów i lubią się czasem rozregulowywac.
19mm-Typowo pod 70tke sport lub słabego racinga. Ze sporta wyciśnie siódme poty nie skracając jej żywotności ale co za tym idzie większe spalanie ;/. Pare gaźników;
-dellorto 19mm
-stage 6 black edition 19mm
-arrache 19mm
-motoforce 19mm
Nie jest to konieczne przy sporcie, ponieważ 17.5 starcza przy czym mnij pali.
4. Łozyska wału. Wielu zmienia wał do sporta, lecz to jest niepotrzebne wyżucanie pieniędzy w błoto. Same łożyska wzmacniane w zupełnosci starczą. Ja polecam:
-skf
-ntt
5. No i przyszedł czas na cylinder. Tu mamy też do wyboru dwa rodzaje:
-Żeliwne. Są to cylindry w których w razie zatarcia można zrobić szlif. Jednak są one słabsze od swoich aluminiowych braci i mają większe szanse na przegrzanie. Najlepsze cylindry żeliwne:
-malossi sport (uzywany przz wielu szanowany i lubiany)
-polini sport (tak samo jak malossi tyle ze ma bardzo mocny dol przez co jest czesto uzywany przez stunterow)
-dr evo (slaby cylinder w porownaniu do innych lecz bardzo wytrzymaly [moj wytrzymal ponad 20tyskm])
-metrakit HM- Mocny dobry zeliwny cylinder
-Aluminiowe- mocne cylindry, bardzo dobre odprowadzanie ciepła, często niższa cena niż słabsze cylindry żeliwne. Czego chcieć więcej ? Jednak jest jedno małe ale a dokładniej brak możliwości zrobienia szlifu, czyli po zatarciu lub przegrzaniu można jedynie go do kosza wyżucić. Jednak gdy ktoś dba to może dużo na takim pojeździć i ja je polecam. Mają także krótszy okres docierania bo całkowite dotarcie następuje po 300km. Oto pare najbardziej polecanych cylindrów alu klasy sport:
-Stage 6 sport pro (najmocniejszy sport jedno pierscieniowy)
-Airsal sport (slabszy od s6 jednak mocny, niektorzy go odradzają lecz miałem go i polecam)
6. Gdy juz mamy zmienione te wszystkie części czas na ostatni element którego nie potrzeba wymieniać chyba że nasza stara część się zużyje. Mowa o sprzęgle. Nie jest tak ważne ale jako dopełnienie naszego sporta można je dokupić. Za wymianą sprzęgła ciągnie się także wymiana dzwona. Polecane sprzegla:
-top racing next
-polini 2g
-hebo r
-malossi delta
Dzwony:
-stage 6 wing cooler team - najlepszy dzwon moim zdaniem
-polini speed cluth- także dobry dzwon.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plgrzejniki wrocław koty brytyjskie adopcja kołdra amz